10-20 éve még nem nagyon foglalkoztak a cégvezetők azzal, hogy a dolgozók elégedettek-e a munkahelyi körülményekkel, ez egyfajta technikai dolog, kötelező kipipálandó tétel volt, munkahelyi biztonság rendben, nem esik a fejükre semmi és nincs, amiben elbotoljanak, tűzvédelmi oktatáson részt vett, aláírva. Odáig már sokan eljutottak, hogy ha már 8-10 órát töltenek a munkahelyükön az emberek, legalább kényelmes legyen a székük, és mindenkinek jusson íróasztal, megfelelő megvilágítással. Aztán eljött a startup-korszak, amiből a legtöbben annyit szűrtek le, hogy az a menő iroda, ahol vannak babzsákok és csocsóasztal, sőt, a könyvelő kolléganő páros péntekeken a kutyáját is behozhatja.
Az irodai környezet tudatos alakításának célja a munka és a magánélet egészséges egyensúlyának megteremtése: azé az egyensúlyé, amit olyan nehéz kialakítani, ha az ember a napja nagy részét a munkahelyén tölti. Egy bizonyos szinten úgy is lehet működtetni egy céget, hogy a tulajdonosok az alkalmazottak jól-létének, közérzetének nem tanúsítanak nagy jelentőséget, és úgy gondolják, a folyamatos nyomásgyakorlással is eredményesen lehet működni, legfeljebb néha szerveznek egy csapatépítő szabadulószobás programot, közös pizzázással. Szombaton. Ezt szerencsére ma már egyre több vállalat gyakorlata cáfolja meg: rájöttek, hogy a dolgozók elégedettsége és komfortérzete, és a kommunikációáramlás biztosítása a kulcsa a sikeres cégműködésnek. Hogy mitől számít dolgozóbarátnak egy munkahely, arra már elfogadott feltételrendszer létezik.
A WELL Building Institute nemzetközi WELL Building Standard (WELL) minősítése az épületek emberi szervezetre, egészségre, közérzetre gyakorolt hatását vizsgálja és értékeli hét szempont - a levegőellátás, a víz, az egészséges táplálkozás lehetősége, a természetes fény, a testmozgás, a kényelem és a szellemi frissesség - alapján. Jelenleg világszerte 34 irodaépület rendelkezik WELL előminősítéssel. Ezek közül három WELL Platina előminősítést a magyarországi Futureal-csoport projektjei kaptak: az Advance Tower a Váci úton, a Budapest ONE Kelenföldön, illetve a Corvin Technology & Science Park (Corvin 5) irodakomplexumok.
Nem egyszerűen arról van szó, hogy a munkatársak kegyeit keressük, és remélhetőleg egyetlen Y generációs sem az alapján választ munkahelyet, hogy van-e ingyen speciality kávé a kantinban. A munkaadói oldal túl sokáig diktálta egyoldalúan a feltételeket, de az utóbbi időkben ez a tendencia megfordult, és a cégek versenyeznek a minőségi munkaerőért, néha kicsit "túltolva" a csábítást. A hatékonyan működő és hosszú távon sikeres cégeknél eddig sem a ping-pong asztal miatt ment a szekér, ez csak egy külsőség, hanem azért, mert minden más is stimmelt, csak mára ez a sok feltétel kiegészült azzal, hogy a munka inspiráló helyiségekben folyhat, és a munkavállaló helyben- és időben történő korlátozása felpuhult.
A Google látványos és extrém iroda-tereihez hasonló már itthon is van, bár ez inkább tűnik elvarázsolt kastélynak, mint komoly munkahelynek:
Több párhuzamos folyamat eredménye az irodai terek és funkciók, a munkavégzés formáinak megváltozása: ezért az Y-genereáció munkaerőpiacra beáramlása, a digitális forradalom, és a közösségi platformok térhódítása a "felelős". Mások a kommunikációs csatornák is, egyszerűen alkalmazkodni kellett ezekhez a változásokhoz a terek kialakításánál. A modern irodában vannak nagy közös terek, de el is lehet vonulni kisebb, elszigetelt helyiségekbe dolgozni, feltöltődni (már ez a két tevékenység sem különül el élesen egymástól). Már rengeteg nagyszerű magyar példát is találhatunk ezekre az innovatív terekre, amelyek méltó versenytársai a külföldi irodáknak (pl. ACG Reklámügynökség, Betsson Group:
A fantasztikusan dizájnos, közösségi együttműködést és produktivitást elősegítő, ergonomikus és egészséges irodában szívesebben dolgozik az ember, a dolgozó boldogsága pedig kihat a saját és a környezet munkafolyamataira, kevesebb lesz a betegség miatti távolmaradás, a pszichés leterheltség, kisebb lesz a fluktuáció, és ez együtt win-win helyzetet teremt a munkáltató és a dolgozó számára egyaránt. Mivel irodai környezetről volt szó, a termelékenység és a profit a fő cél, és ha ehhez az egyik kollégának a kutyája jelenlétére, a másiknak meg az állítható magasságú asztalra van szüksége, érdemes elgondolkodni a vezetőségnek ezeknek az "extráknak" a biztosításán.
Források: HR Portál, Officelovin blog
Ha ezt a cikket elolvastad, feltételezhető, hogy érdekel a téma, és hogy jó hasznát vennéd egy ingatlanközvetítőnek. A mi dolgunk az, hogy az ingatlan hirdetésével, és az adás-vétellel kapcsolatos terheket levegyük a válladról. Ránk bízhatsz sok olyan feladatot, amivel rengeteg időt és energiát spórolsz meg, így marad időd a többi fontos dologra is.
Ide ( www.drahotaingatlan.hu ) kattintva nézz körül a honlapunkon és a hirdetéseink között, és ha nem találod meg azt, amit keresel, vagy bármilyen kérdésed van, esetleg tanácsra van szükséged, bátran vedd fel velünk a kapcsolatot, találjuk ki együtt, miben tudunk Neked segíteni!
Teljes blogunk valamennyi cikkét IDE kattintva olvashatod. www.drahotaingatlan.blog.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.