Így alakítja az ingatlanpiaci trendeket az Y generáció
Albérlet vagy saját lakás? Az örök kérdés a 20-35 éveseknek is fejtörést okoz

Millenárisok, Y generáció - mindent másképp csinálnak, hiszen beleszülettek a digitális korba - miért éppen az ingatlanpiacra ne hatna ki a most huszonévesek korábbi generációktól eltérő életszemlélete? Felmerül rögtön a kérdés, hogy ugyan milyen hatása lenne az egyelőre saját jövedelemmel nem rendelkező, vagy éppen a karrierjük kezdetén álló fiatalok világképe a lakáspiacra, hiszen van egy rakás egyéb tényező, ami inkább befolyásolja azt, hogy hol és hogyan fognak lakni az Y-ok 10 éven belül, például a lakásárak növekedése. Erős érv, de a trendek kialakulása mindig több tényező eredménye.

shutterstock_325569101-min-672x449.jpg

Y generációnak nevezzük nagyjából azt a korosztályt, akiknek születési éve 1980-as évek eleje és az 1990-es évek vége közé esik. Jól képzettek, határozottak, szociális viszonyaik kiterjedtek, adj nekik egy laptopot, és a világ az otthonuk.Természetesen vannak különbségek egy amerikai, nyugat-európai és egy magyar fiatal opciói és kilátásai között, a hely, ahol élnek (egyelőre, átmenetileg - bizony, az Y generáció villámgyorsan változtat helyet, és döntéseiben is rendkívül rugalmas) nagyban meghatározza a lehetőségeiket. Magyarországon a lakásárak továbbra is emelkednek, és egyre nagyobb lesz a különbség a fővárosi és a vidéki ingatlanok ára között, akár 13-14 millió forint is.

top-8-hottest-trends-in-multifamily-housing-for-millennials2.jpg

A fiatalok elsődlegesen úgy választanak lakást, hogy lehetőleg legyen közel a belvároshoz, és/vagy az adott felsőoktatási intézményhez, és nem baj, ha rosszabb állapotú, és kis alapterületű az ingatlan. Magyarországon viszont még mindig a lakásvásárlás az elsődleges motiváció, hiszen a kultúránk része, hogy albérlet helyett saját lakásra törekszünk. Utóbbi években viszont ez is átalakulóban van, és közelít a nyugat-európai trendhez, amelynek megfelelően arányaiban többen laknak bérelt lakásban, mint saját tulajdonúban. 

Ha kicsit elrugaszkodunk a lokációtól, és az egész Y generációt vizsgáljuk, belátható, hogy vannak általánosan érvényes törvényszerűségek. Hogy gondolkodnak, milyen motivációkkal rendelkeznek a mai huszonévesek és a fiatal harmincasok? 

5-millennial-trends-in-real-estate.jpg

Nem kell leélni egy egész életet ugynabban a lakásban

Szüleik fő törekvése még az volt, hogy bár a legnagyobb áldozatok árán, de megszerezzék azt a saját tulajdonú ingatlant, ami életük végéig az otthonuk lesz. Ez a fajta biztonságra törekvés már nem a huszonévesek sajátja, ők nem terveznek előbbre 10 évnél. 

Nem akarnak a világ végén lakni

Ez némileg meglepő, mert a munkaerőpiaci trendek pedig éppen azt mutatják, hogy a közelmúlt technológia-vezérelt munkaköreivel és az alkalmazotti kötöttségek fellazulásával egyre több ember fog otthonról dolgozni. Viszont egyelőre fontosabb, hogy a munkahely elérhető közelségben legyen a lakóhelyükhöz, és legyen tömegközlekedési eszközökkel könnyen megközelíthető. Az Y generációnak már kevésbé státusszimbólum a saját autó. 

Nincs villámgyors net? Nincs üzlet

Bár a legtöbb ingatlannál már nem probléma a megfelelő internetes kapcsolat kiépítése, mégis, ha albérletről van szó, az első pár kritérium egyike a megfelelő kapcsolat a nagyvilággal. Ők már nem tévéznek, de net nélkül úgy érzik, mintha egy végtagjuk hiányozna. Ők a smart-home technológiák jelenlegi, vagy jövőbeni használói.

Kompakt, átlátható, könnyen rendben tartható

A fiatal generáció már nem gyűjti a csetreszeket, sőt, könyvespolcra is egyre kevésbé van szükségük: nem azért, mert nem olvasnak, de ésszerűbbnek tartják, ha a könyvtárból kölcsönzik ki, ami kell, vagy éppen letöltik a gépükre, amit el akarnak olvasni. Multifunkciós tereket akarnak: a konyhában lehessen laptopozni is, és rá lehessen látni a gyerekre is, aki nappaliban játszik, ami egyben a hálószoba is. Kert? Nem kell, egy gonddal több.

Nem pazarolnak

Olyan lakást keresnek, ahol alacsony a rezsi, és jók a nyílászárók. Az sem baj, ha napelemekkel csökkenthetők a költségek. Viszont fogalmuk sincs, hogyan kell megszerelni egy csöpögő csapot, vagy megjavítani a parkettát, erre való az X generáció...

youngmanhome.jpg

Úgy tűnhet első látásra, hogy az Y generációnak egyelőre kevés beleszólása van (elég saját erőforrás hiányában) az ingatlanpiaci trendek alakulására, de nem hagyhatunk figyelmen kívül, hogy az emberi történelem eddig legnagyobb számú generációjáról beszélünk. Korábbiaktól eltérő igényeik, értékrendjük és életmódjuk nem csak az ingatlanpiaci trendekre, hanem az egész világ menetére lesz hatással: ők  a kritikus tömeg.

Forrás: rent.com, cresinsurance.com, The Atlantic, Businessinsider.com, thebalance.com

Ha ezt a cikket elolvastad, feltételezzük, hogy érdekel a téma, és hogy jó hasznát vennéd egy ingatlanközvetítőnek. A mi dolgunk az, hogy az ingatlan hirdetésével, és az adás-vétellel kapcsolatos terheket levegyük a válladról. Ránk bízhatsz sok olyan feladatot, amivel rengeteg időt és energiát spórolsz meg, így marad időd a többi fontos dologra is.

Ide ( www.drahotaingatlan.hu ) kattintva nézz körül a honlapunkon és a hirdetéseink között, és ha nem találod meg azt, amit keresel, vagy bármilyen kérdésed van, esetleg tanácsra van szükséged, bátran vedd fel velünk a kapcsolatot, találjuk ki együtt, miben tudunk Neked segíteni!

Teljes blogunk valamennyi cikkét IDE kattintva olvashatod.  www.drahotaingatlan.blog.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://drahotaingatlan.blog.hu/api/trackback/id/tr2914278475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Elérhetőségeink:

Tel.: +36 707 707 804

Drahota Ingatlan - az Ön támogató partnere ingatlanügyben! A Drahota Ingatlan küldetése, hogy mindenkinek megtalálja a lehetőségekhez képest legtökéletesebb ingatlant. Hiszünk abban, hogy a klasszikus, nyomulós ingatlanügynökök ideje lejárt, ezért törekszünk arra, hogy ügyfeleink jól érezzék magukat a közös munka során.

Facebook oldaldoboz

Címkék

2017 (1) 3D építészet (1) 3D nyomtatás (1) Airbnb (1) albérlet (3) Alexa (1) állami támogatás (1) Amazon (1) átalakítás (1) automatizáció (1) a jövő ingatlanjai (1) A jövő otthona (1) A jövő városa (1) a jövő városa (1) A Magnólia-sztori (1) befektetni (1) béna ingatlanhirdetések (1) biodiverzitás (1) Budaörs (1) Chip és Joanna Gaines (1) Construma 2018 (1) contour crafting (1) CSOK (1) Dánia (1) design (1) digitális nomád (1) Duna (1) Dwell (1) életmód (1) energetika (2) energiatakarékos építés (1) építészet (2) Építészeti Biennálé 2018 (1) építőipar (2) ergonómia (1) felmérés (1) felújítás (1) fenntartható építészet (3) fenntartható építkezés (1) fenntartható fejlődés (1) garzon (2) guruló otthon (1) gyerek (1) ház (4) házfelújítás (1) házfelújító show (1) házkiadás (1) HelloWood (1) hempcrete (1) HGTV (1) hirdetés (1) Hollandia (1) home office (1) home staging (2) hőszigetelés (1) Hugh Fearnley-Whittingstall (1) Hungexpo (1) hygge (1) IKEA (1) ingatlan (6) ingatlanfejlesztés (1) ingatlanpiac (2) ingatlantrend (2) ingatlan eladás (1) ingatlan felkészítése eladásra (1) installáció (1) intelligens otthon (2) irodaház (1) irodai környezet (1) karácsony (1) karácsonyfa (1) kartonház (1) kenderbeton (1) kenderbeton ház (1) készház (1) kiállítás (1) kollégium (1) konyha (2) korszerűsítés (1) kreatív otthon (1) kutyabarát munkahely (1) lakás (6) lakásdekor (1) lakásfelújítás (1) lakáskiadás (1) lakáskiegészítők (1) lakóautó (1) lakóhajó (1) legális albérletbe adás (1) mikro-apartman (1) moduláris építkezés (1) nano-stúdió (1) nevetés (1) ökoépítészet (1) okos otthon (1) otthon (3) otthondesign (1) otthoni iroda (1) otthon melege program (1) pályázat (1) passzívház (1) pénznyelő (1) sharing economy (2) Siri (1) smart home (2) sötétkék (1) szavazás (1) szerződés (1) Szezonalitás (1) színek (1) támogatás (1) társasház (1) tetőkert (1) tiny house (1) Tisza (1) trend (1) újragondolt ingatlanok (1) újrahasznosítás (1) ünnep (1) urbanizáció (2) úszóházak (1) vanlife (1) városfejlesztés (2) Velence (1) Vidámság (1) WELL building (1) Wikkelhouse (1) zöldtető (1) Címkefelhő